czwartek, 12 lutego 2009

LALKA- the end

No i zakończył się romans z Lalką :/ trochę żałuję, że taka krótka bo spokojnie mam jeszcze czas w ferie jeśli chodzi o czytanie nawet na 200 stron :P Moje wrażenie po książce??
Czytanie było bardzo przyjemne i gdy siadałem z książką to raczej zapominałem o wszystkim i byłem myślami w Warszawie i najchętniej z Ochockim- którego polubiłem chyba najbardziej :P Taki typek zadziwiający z marzeniami, celem w życiu- prawie jak JA^^ On miał coś latającego w swojej głowie ja medycyna;)
Książka super i pisać nie będę o niej ani streszczać choć zakończenie mogło być bardziej ciekawsze nawet jeśli chodzi o pana W.
Czuję się szczęśliwy, że udało mi się osiągnąć zamierzony cel (przeczytanie Lalki) co nie było dla mnie jakby łatwe bo ciężko mi było się do tego zabrać ;) ale teraz czuję się taki wolny^^ ;) wolny a zarazem napełniony nową wiedzą, historią, obyczajami... I ukazuję mi się obraz kobiety, który w książce nie okazuje się zupełnie pozytywny :P Jedyna Pani Prezesowa i Pani Stawska ;) One to mnie trzymały na nogach :P:P
I tako to rozpisuję się o książce. Chciałem napisać jednak, że dzięki pisaniu bloga niejako łatwiej potrawie sobie zaplanować to co chcę zrobić i staram się to ze wszystkich sił dokonać. Już tylko parę dni wolności- jednak ciężkich, bo zostało mi do zrobienia do szkoły masa.. praca na polski, sprawdzian z historii z romantyzmu, wypracowanie z angielskiego :/ Chemia.. stechiometria- którą chciałem liczyć a na poniedziałek muszę wyliczyć. Damy radę ;)

Wczoraj dzień minął mi pod znakiem czytania również Lalki, ale oglądania filmów.. I co najważniejsze nocnego "prawie" jeżdżenia rowerem z kumplem (w deszczu, śniegu, mrozie) :D ale czego się robi żeby się odprowadzić nawzajem :P

Zakończę, może takimi słowami z Lalki:

Non omnis moriar...

nie wszystek umrę...

Takie zakończenie z racji kruchości ludzkiego życia... Nigdy nie wiemy kiedy przyjdzie na nas czas i to my będziemy wezwani do Pana...

9 komentarzy:

  1. Akurat "Lalka" jest JEDYNĄ lekturą, której nie przeczytałam w LO. Wstyd się przyznać, bo lektura ważna, ale mnie jakoś nie zachwyciła i jej nie skończyłam. A na maturze miałam temat z "Lalki" właśnie : )
    Moje ulubione lektury mieszczą się w okresie wojennym i powojennym, poezja Miłosza, Baczyńskiego czy Różewicza <3 :)

    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie! =)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ufff... a juz myslalam ze jestem jedyna ktora Lalki nie pzretrawila:)
    uwielbiam Rózewicza! i jeszcze z prozy: opowiadania Borowskiego i Zdarzyc przed Panem Bogiem... Inny Świat... a nawet Granice :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No mi akurat Granica do gustu nie przypadła, ale Borowski, Grudziński, Krall, Moczarski, Piechowski, Grzesiuk i wszelka poezja wojenna to dla mnie cudo po prostu.
    Zresztą pisałam z tej epoki temat na maturę ustną : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przeczytałam "Lalkę", ale tak mnie ona zmęczyła,że spokojnie mogę uznać ją za drugą, po "Przypadkach Robinsona...", najnudniejszą książkę w mojej karierze. Literatury okresu wojennego też nie lubię, za to jakoś podobają mi się powieści Sienkiewicza(taaak.
    pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak czytam ;)
    Tylko te wszystkie lektury dopiero przede mną..
    Z jednej strony chciało by się już być w 3 klasie, ale z drugiej jak jest teraz nie ciężko jest też dobrze...
    Sienkiewicz uważam, że też jego książki są świetne (choć Potop od wakacji jak na 100stronie został tak nic do przodu)
    Niech no tylko i ja przeczytam te książki to się będę mógł wypowiedzieć, ale teraz koniec Romantyzmu :P:P i POZYTYWIZM xD
    Pozdrawiam serdecznie ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Potop? blechh... kolejna ksazka ktora mnie przerosla, a pisalam z niej mature:D

    A ustna robilam z motywu smierci - smierc dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  7. no czuję, że do Potopu nie będę już sięgał.. xD z braku czasu.. :/ Jak na razie z czytaniem przerwa potem: "Zbrodnia i Kara".
    Matura ustna motyw śmierci dziecka... Bardzo interesujące i ciekawe.. temat losowy czy właśnie z ciekawości go miałaś??
    Tak samo Lena wybrała to co lubi..

    OdpowiedzUsuń
  8. "potop" przeczytałam cały :) Mi się podobał! :)
    "Zbrodnia i kara" bardzo fajna lekturka :)
    Ja miałam na ustnej "Człowiek XX wieku wobec faszyzmu i stalinizmu" : ) 100% nie chwaląc się ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje :D:D
    no temat ciekawy: ja mam wybór przed sobą tematu... ale właśnie ciekawi mnie również okres wojenny...
    Dobrze wiedzieć, że mam znajomych tak obeznanych w lekturach w J. polskim :D będę miał do kogo się uciekać w razie braku pomocy.. xD

    OdpowiedzUsuń