sobota, 18 kwietnia 2009

Olimpiada nieEKOLOGICZNA

Po długim czasie- jak dla mnie- wracam do naszego "blogowego świata". Po powrocie z Gdańska (wojewódzki etap Olimpiady ekologicznej) uśmiechnąłem się wchodząc do swojego pokoju: w każdym miejscu książka z ekologii, biologii, jakieś rozwiązane testy, jakieś numery Przyrody Polskiej, mapki z parkami narodowymi, miseczki po płatkach, i dużo innych naukowych rzeczy oraz rozrzucone ciuchy... Nie myślcie, że to ja taki bałaganiarz jestem- od samego wtorku codziennie, każdego wieczora, starałem się jak najwięcej czasu poświęcić EKOLOGII... Plany dobrego przygotowania do Olimpiady xD

Tak więc powtórzyłem dokładnie każdy najmniejszy szczególik z tej dziedziny od samego gatunku po cały Biom :) Ale zapomniałem zajrzeć ile liczy białowieskie stado żubrów Ajć :P
Parki Narodowe- miałem z nimi trochę romansu :P a tu ZONK ^^ na teście żadnego pytania o Parkach. Idźmy dalej: Czytałem Przyrodę Polską od deski do deski i wiedziałem ile rocznie produkuję się na Ziemi dwutlenku węgla czy tam innych gazów, albo że jedna sosna 50-letnia produkuję tlen na 3osób Na olimpiadzie było pytanie o masę tlenu jakie może wyprodukować średniej wielkości drzewo dla rodziny 4 osobowej? Odpowiedź?? 6 kg ;) tak.. .ja zaznaczyłem 600kg... Ale to nie koniec mojej romantycznej hisotorii z dzisiejszą olimpiadą ;)
Teraz pytanie, które wywarło najwięcej sporów i o którym bez przerwy dyskutujemy na forum biolog:
Symbolami w wierzeniach i obyczajach starożytnych cywilizacji oraz współczesnej religii chrześcijańskiej, istotne miejsce zajmują:
a) owca, osioł, gołąb b)koń, świnia, orzeł, c) owca, nietoperz, wilk
Ja odpowiedziałem A jak większość piszących jednak według klucza poprawna odpowiedź to B.
Jeśli mi ktoś to wytłumaczy będę mu bardzo wdzięczny, BARDZO!!!

Zasady były takie: Kto napisał test na wyżej niż 35pkt dostawał się do części ustnej (zazwyczaj była to grupa max 12 osób) W naszym województwie była tym razem to grupa 3 osób na prawie 100 uczestników!! Prawidłowo z tej 12 miało odpaść 5 osób a reszta dostawała się do etapu centralnego... W naszym przypadku ta wybrana trójka dostała się dalej...
Nie chodzi o to, że to my jesteśmy tacy straszni i nic nie wiemy!! Otóż o dziwo rok temu w etapie centralnym uczestników było blisko setki czy nawet ponad, teraz wyjdzie może 50 to jest normalne?? Brak słów :/:/ ale nikt nie musi się martwić ;) źle potraktowana rodzina mamy żywą rozmowę na forum i się nie damy, będziemy walczyć do końca o naszą rację!! Pytania nie były mądre a poza tym niejakie przecieki?? Tak i to sie prawdopodobnie zdarzyło :/
Poza tym w każdym województwie tak było :/:/ i nie ma co się oszukiwać^ ^ To nie nasza wina, jak to Pani prowadząca określiła"że my za mało się uczymy" Tylko ile można szukać każdej nowości z ekologii w internecie, czytać ile roślinek można posadzić z pozbieranych w lesie odpadów, czy które miasto w USA pierwsze zakazało stować torebek foliowych? O stadionie na 700 miejsc parkingowych dla rowerów z zamkniętym obwodem wody deszczowej?? Albo Świetliki> świecą samce? samice? Czy oboje??
Wiele takich pytań na które nikgdy chyba się nie doczekamy odpowiedzi...

Teraz już spadam ;) sprzątać^ ^ Tak troszeczkę, żeby się gdzie położyć było ;)

3 komentarze:

  1. przeczytalam wasza dyskusje na forum... niezle. no coz, moze jednak waniejszy jest kon niz osiol xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre te pytania to po prostu masakra ;) Ja tam za ekologią nigdy nie przepadałam, jednak wolę chemię ; )
    Jak dla mnie to Olimpiady powinni podzielić na poszczególne działy, np. Olimpiada z anatomii <3 :D

    Pozdrawiam !:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Umarłam jak przeczytałam pytanie o zwierzęta w symbolach religijnych:D Z jakich źródeł takie informacje brać? A ile ma to wspólnego z ekologią? eh, miłego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń